piano2Muziek, daar houden wij van! Laat ik eerlijk zijn, we hebben hier in huis allemaal een totaal andere muzieksmaak, maar dat mag de pret niet drukken. Piano-muziek daarentegen is iets wat ons allemaal wel bevalt. Ik heb zelf een blauwe maandag op piano-les gezeten en zelfs een periode deel uitgemaakt van een ensemble. Groot was de vreugde toen mijn kleine man de “Giant Piano Keyboard” uit de doos haalde, die door de postbode bezorgd was. Of ik er even batterijen in wilde doen, was de vraag. Zo’n verzoek kon ik natuurlijk niet weigeren, dus de mat werd uitgerold en de batterijen geplaatst. Het muziek maken kon beginnen!

Het werkt allemaal heel simpel: je legt de mat op de grond en met je voeten en/of je handen raak je de toetsen van de piano aan. Vervolgens komt er een heleboel geluid uit! Wees gerust, er zit een volume-knop op, dus deze kun je altijd eventjes sneaky indrukken! Mijn kleine man ging er helemaal in op en zelfs de televisie werd eventjes vergeten! Dat is heel wat hoor, want tja, televisie kijken komt bij de meeste kinderen toch op nummer 1, ook bij die van mij. Dit product zorgt voor vrolijkheid, gezelligheid, muziek en beweging in huis.

piano1Naast piano kan deze muzikale mat ook 7 andere instrumenten spelen : saxofoon, viool, accordeon, trompet, harp, vibrafoon en akoestische gitaar! Elke keer als je één van de 24 toetsen indrukt met handen of voeten, wordt de gekozen noot afgespeeld in het geselecteerde instrument.

Klaar om de recording studio in te gaan? Om je muzikale talent op te nemen kies je voor de record-knop. Hiermee kan je 80 toets aanslagen opnemen. Let op, want als je na 80 aanslagen weer op de record knop drukt is de opname gewist. Om het opgenomen melodietje terug te horen kies je voor “play back”-knop.

Even geen inspiratie? Met de demo-knop kun je verschillende voorbeelden van leuke melodieën horen: Toreador Song, Fur Elise, Red River Valley, In Tow, Gavotte, Yankee Doodle Dandy, The Clap Hands Song, Minuet, Bell Ring, and Waltz. De 10 liedjes zijn te vinden onder de zwarte toetsen van het keyboard. Bovendien kun je de liedjes beluisteren in elk beschikbaar instrument.

Opruimen gaat heel makkelijk: je rolt de mat op en stopt hem weer in de doos. Vervolgens zet je hem in de hoek op de kinderkamer, of in de kast. Wij zijn blij met deze muzikale aanwinst!

Bijkomende informatie:

• Gigantische toetsenbord speelmat