Een watertafel stond al jaren bovenaan mijn verlanglijstje. Sinds dat we in ons huidige huis wonen, werd deze wens alleen maar groter. Leuk voor Kian om lekker mee te kunnen spelen en ook Dante vindt spelen met water altijd heerlijk. Wij ontvingen de Little Tikes Fountain Factory en na het in elkaar zetten hiervan, konden de jongens er fijn mee spelen…dacht ik!

Allereerst; ik vind de tafel niet heel erg handig in elkaar te zetten. Ik vind zelf de handleiding niet heel erg duidelijk, daarom verwijs ik jullie graag door naar een dit filmpje op YouTube. Scheelt je een hoop tijd, als het op deze manier doet!

Kian toonde helaas totaal geen interesse ervoor, die vindt het namelijk veel leuker om los te lopen buiten. Dante daarentegen is er die eerste dag een aantal uurtjes zoet mee geweest. De watertafel heeft een adviesleeftijd van 2+, Kian is er misschien inderdaad nog net iets te klein voor. Dit komt denk ik met name door dat hij zich nog niet zo lang kan concentreren op één ding. Hoe dan ook, Dante (en onze buurjongen van 13) kunnen zich er kostelijk mee vermaken. Zelf vind ik het ook erg leuk om er water in te kiepen en te zien waar het allemaal heen gaat/uit stroomt. Little Tikes heeft altijd ontzettend sterk speelgoed, dus na de zomer bergen we hem keurig op, zodat hij volgend jaar weer op het terras kan…dan is Kian vast meer geïnteresseerd.

Ik vind de watertafel ontzettend leuk en kleurrijk. Een aanwinst voor op ons (veel te kale) terras. Ook leuk voor in de tuin natuurlijk (als je die hebt). Ververs iedere dag het water en maak de tafel na gebruik goed schoon, zo voorkom je een hele hoop nare dingen zoals legionella.

De watertafel is voorzien van een handige afvoerstop, die makkelijk schoon te maken is. De Little Tikes Fountain Factory watertafel is voorzien van leidingen die op verschillende manieren te verbinden zijn. Daarnaast beschikt de watertafel over verschillende accessoires, zoals een kiekeboe personage, een bootje, waterbeker en trechter voor een nog leukere speelervaring! Er gaat ongeveer 26 liter water in de tafel.

Watertafels stimuleren de zintuigen én het samen spelen. Door de verwisselbare leidingen en kranen ontwikkelen kinderen hun motorische vaardigheden, op een speelse en praktische manier. Pomp het water naar de watertoren, zet de kranen open en leidt het water naar één van de drie fonteinen.

Adviesprijs Little Tikes Fountain Factory: € 69,99

(Visited 55 times, 1 visits today)

7 thoughts on “Review: Little Tikes Fountain Factory

1. Zoiets is echt te leuk voor met dit weer te spelen. ik heb trouwens iets bijgeleerd. Zo wist ik helemaal niet dat kinderen hun motorische vaardigheden kunnen leren door dit te doen. Eigenlijk speel je dan en toch leer je iets bij. Ik ga het zeker eens tonen aan mijn zusje.