Juf Roos! Welke moeder (of vader) van jonge kinderen kent haar niet! Hier
thuis is ze in ieder geval net zo bekend als Brandweerman Sam of Paw Patrol! Logisch ook dat mijn dochter, die Roos heet, zich aangesproken voelt door Juf Roos, maar de liedjes en filmpjes blijven ook bij de rest van het gezin hangen. Ik vond het dus ook erg leuk dat ik onlangs de mogelijkheid kreeg om de eerste cd/dvd van Juf Roos te kunnen reviewen.

Kinderprogramma
Juf Roos is een kinderprogramma dat wordt uitgezonden op RTL bij Telekids, maar ook populair is op hun facebookpagina en hun youtubekanaal. Daarnaast is er ook een app beschikbaar. Het programma gaat over juf Roos die in een vrolijke en gezellige molen woont. Samen met haar buurjongen Gijs beleeft ze verhalen die, door het zingen van kinderliedjes uit grootmoeders tijd, tot leven komen.

De CD en DVD
De cd en dvd zijn uitgegeven door Sony Music en zitten samen in één hoes. Ik weet niet goed of het de hoes van de dvd of de dikte is, maar op de één of ander manier oogt het geheel wat goedkoop. Ik geef eerlijk toe dat ik het niet kan onderbouwen, maar gevoel is ook een dingetje, dus ik noem het hier toch even. In de dvd zit een inlegvel met daarop de songteksten van de liedjes. Mocht je de liedjes uit grootmoedertijd niet kennen, dan weet je het nu in ieder geval. Persoonlijk kon ik ze allemaal meezingen!

Zowel op de dvd als op de cd staan 10 liedjes. Op de cd worden de liedjes alleen gezongen wat er voor zorgt dat hij behoorlijk snel voorbij is. De DVD daarentegen duurt ongeveer 50 minuten. Precies goed qua tijd. Misschien te lang voor een peuter, maar precies goed voor mijn kleuter. De verhaaltjes sluiten goed aan bij de belevingswereld van de kinderen en zijn daardoor erg herkenbaar.

Herkenbaar voor kinderen
Doordat de verhaaltjes zo herkenbaar zijn worden kinderen in het verhaal én in het liedje gezogen. Doordat de liedjes voor iedereen herkenbaar zijn, wordt het hele gezin betrokken bij de cd/dvd. In de auto werd door ons alle vier meegezongen. De liedjes kennen we tenslotte allemaal. Maar ik kon ook aan mijn zoon (2jaar) merken dat hij de liedjes kende van de kinderopvang.

Kortom een leuke aanwinst en een must om te bekijken met je jonge kind! Het geheel is verkrijgbaar bij Bol.com

/Annemarel

2 gedachten over “Review: DVD en CD Juf Roos seizoen 1