De postbode is hier thuis een graag geziene gast! Vaak brengt hij namelijk leuke enveloppen en pakketjes. Dat heeft mijn kleine vriend natuurlijk al lang en breed door! Pieter Post wordt ook graag bekeken op DVD. De altijd vrolijke postbode en zijn schattige poes Smoes, zijn voor de meeste mensen wel bekend. De serie verscheen in 1983 op de Nederlandse televisie, dus ook ik heb menig aflevering gekeken toen ik klein was (en stiekem nog steeds).

Over Pieter Post

pietsmoesPieter Post is van origine een Britse kinderserie over de postbode Pieter Post. De originele naam van de hoofdpersoon en de serie is Postman Pat. Het verhaal speelt zich af in het (fictieve) dorp in Yorkshire, Groenbeek (Greendale), dat is gebaseerd op het bestaande dorp Longsleddale in Cumbria. Er wordt ook gerefereerd aan een grote stad: Groterdam.

In elk verhaal worden de avonturen van de vrolijke postbode Pieter Post (in het Engels heeft hij de achternaam Clifton) gevolgd die hij samen met zijn kat Smoes beleeft tijdens de postronde in Groenbeek. Hoewel Pieter Post zich voornamelijk bezighoudt met het rondbrengen van de post, wordt hij in elke aflevering weer afgeleid door een probleem van een van zijn dorpsgenoten. Meestal vallen deze op hem terug om het probleem op te lossen.

Smoes de kat voorziet alle gebeurtenissen van een toepasselijke ‘miauw’ uit zijn gevarieerde repertoire.

Over BOTI

Speelgoedbedrijf Big On Toy Innovation (BOTI) heeft het speelgoed van Pieter Post naar Nederland gebracht. Vanaf nu kunnen alle Nederlandse kinderen de avonturen van Pieter en de andere inwoners van Groenbeek van dichtbij meebeleven.

Naast de diverse figuren uit de serie, zijn er ook een aantal gave voertuigen beschikbaar, waarmee Pieter de post rondbrengt. Ook is er een speelset van het postkantoor, waarmee kinderen zich volledig kunnen wanen en de wereld van Pieter Post.

Onze mening

Mijn kleine man ging aan de slag met de motor van Pieter Post. Met het intro-liedje van de serie op de achtergrond, reed Pieter, samen met Smoes, onze hele woonkamer door. Zelfs de katten vonden het interessant, maar werden op gepaste afstand gehouden door de kleine man. Een leuke aanwinst voor zijn speelgoed collectie dus! In de buddy van de motor kunnen zelfs nog 2 brieven worden gestopt. Mijn vriend en ik ontvingen allebei een brief, erg leuk! Daarna reed Pieter, samen met Smoes, weer richting de slaapkamer, waar ze een mooi plekje kregen op de plank, naast de andere pronkstukken. Er is trouwens ook nog een mooie auto van Pieter Post verkrijgbaar!