blok1Kinderen ontwikkelen zich om later volwassen te worden. Door te spelen leren ze veel en stimuleren ze de Emotionele, Motorische en Cognitieve ontwikkeling. In deze ontwikkelingen leren ze hun lichaam te beheersen (motorische ontwikkeling), ook leren ze hun hersenen te gebruiken. Denk hierbij aan onthouden, logisch en rationeel nadenken en concentratie (Cognitieve ontwikkeling). Bij Emotionele ontwikkeling leren kinderen de informatie die ze binnenkrijgen te verwerken. Dit laatste gebeurt ook tijdens de slaap. Spelen is niet alleen leren, soms is het ook heerlijk om te kunnen ontsnappen aan alles wat een kind moet. Een momentje voor je kind alleen met bijvoorbeeld de poppen of een puzzel maken. Liefst zonder gestoord te worden zodat het spel ook echt onstpannend werkt.

Speelgoed is er in vele soorten en maten. http://www.imaginarium.nl heeft een uitgebreide collectie aan speelgoed. Te denken valt aan: baby & peuter, creativiteit & muziek, spelen & puzzels, rollenspelen, auto’s & bouwen, poppen & speelfiguren, technologie, wetenschap & natuur, buitenspeelgoed en als afsluiter hebben ze de groep kleine prijsjes & outlet.

blok2Aangezien spelen op jonge leeftijd al begint willen wij de Blokkentoren met ballen in de spotlights zetten. Dit product is geschikt voor kinderen van 12 maanden tot en met 36 maanden. Maar misschien dat uw kindje zich ook na de 36 maanden nog uitstekend met de blokken en ballen ammuseert? Want wat is er nou leuker dan verschillende blokken stapelen. De uitdaging is dat het op de juiste manier gebouwd moet worden om een juiste toren te krijgen. Vervolgens kan uw kind  de ballen in de toren plaatsen. De ballen zullen door de toren rollen, dit is hoorbaar voor uw kind. Doordat de blokken transpirant met een kleurtje zijn kan uw kind de ballen zelfs door de toren heen zien rollen. De blokken zijn makkelijk te stapelen en ook met hetzelfde gemak uit elkaar te halen. Ze voelen stevig aan en de ballen zijn zo groot dat ze niet ingeslikt kunnen worden. De rechtstreekse link naar de blokkentoren met ballen is via hier te bereiken.

Spelenderwijs leren
Spelen met babyspeelgoed is voor kinderen leuk en uitdagend. Kinderen leren spelenderwijs vormen, kleuren en afmetingen associëren. De vormenstoven stimuleren de intelligentie en leren de kinderen plannen, nadenken en conclusies trekken. Bovendien bevorderen ze de handvaardigheid van kinderen. Het zelfvertrouwen groeit naarmate ze er vaker mee spelen en doorkrijgen hoe het werkt.

/Miranda Young